Thursday, February 9, 2012

skipping

Aku mula nak exercise smlm..kononnya lah...

heyyy..jgn gelak!

Abg Mizul & anak-anak gelak kat aku...mcm siottt!

aku cuma try 100 kali jer..mak aiiii berbelas tahun aku tak pernah pegang tali tu...ini pun skipping rope Abg Mizul punyer masa dia gila nak bersenam dulu. Aduhaiiii..awat rasa kaki aku dah tak terangkat bila sampai kiraan ke 100....hehehehehe.

lepas 2-3 minit melompat...aku dapat rasa peluh mula keluar...ohhhhh.....betapa malas nya ko Kak Wawa..selama ari ni, menimbun lemak jer kerja ko yek.....amek ko

setiap petang lepas balik keje dan sebelum mandi...aku nak capai tali ni dulu....biar arr dia org nak gelak kat aku....semangat wa semangat mesti ada!....(dia org takut rumah no.8 runtuh kottt...gegarannnn.....disaster sekali aku melompat tu)

Nota: dah 10 hari berat aku duk angka yg sama...smlm mcm nak turun 500 gram kata Abg Mizul...instant tu lepas skipping, hahahaha macam bagus jer! Esok pagi aku nak aerobik sorang2 pasang lagu kuat2...gasak dia org lah nak bangun lambat...mak nak rock sensorang...oh yeahhh!

2 comments:

Faz Fazrin said...

Klu betul2 ikut rule atkin.x pqyqh susah payah senam teruk2.sy da kurus baru senam byk.time gemuk cepat letih senam.

MamaZYAShananie said...

bici..tq sudi visit blog mama. ekceli susah nak turun lah..1 kg kadang sampai 2 minggu...ada kah sbb i masih makan sos dan kicap?..lain2 benda i bole disiplin, tang tu jer susah skettt