Thursday, February 16, 2012

Inspirasi & Ketahanan Mental

Sejak aku berterus terang tentang diet di blog ni ada jugak feedback yang aku dapat dr kawan2 dan kenalan. Tenkiu sgt2 pada sahabat2 hot mama seumur hidupku yang ku sayang....korang memang sporting, dan aku sgt2 hargai dorongan korang semua, Yong, Zureen, Zura, Yam, Anis. I love u gals...

....aku terima jer apa2 komen, pandangan, pujian hatta sindiran dari yang sudi memberi perhatian pada usaha diet aku ni. Positif or negatif aku tak peduli....asalkan aku tau apa yang aku buat. Buat masa ini semangat aku masih tinggi..dan harap2 aku boleh istiqamah.

Aku bukan lahir2 kat dunia dengan tubuh yang obese, aku pun normal macam korang semua jugak masa dulu. Aku pernah jadi remaja yang anggun comel (hahahha...ayat perasan tak hengat okeh), pernah bercinta dan dicintai, pernah rasa seronok depan cermin macam orang lain jugak. pendek kata pernah kurus dan akhirnya "terlebih kurus" sampai saiz sekarang. Itulah kesilapan aku huhuhuhu......bila dah kahwin aku terlepas pandang pada saiz sendiri. Aku telah bazirkan masa sepanjang jadi ibu muda dulu...sampai now dah jadi ibu senja...tak per lah, janji perasan hot cukup kan Yong!

Tapi, aku rasa belum terlambat untuk aku berusaha ke arah kebaikan.....so, now aku akan senyum jer ..lantak piii orang nak kata apa. Blog2 diet dan usaha orang2 XXL yang berjaya jadi M dan S jadi pendorong aku...kalau dia org semua boleh buat..aku pun boleh insyaallah. Ada yang lebih berat dari aku pun dah berjaya ....tapi kenalah usaha dan terus berusaha. Tak ada jalan pintas...kalau nak guna ubat aku rasa tak yakin..sbb bila stop, badan akan naik lebih teruk dari saiz asal....buat masa ni aku tak percaya pada ubat or pil kurus.

Blog ni jadi diari aku....kalau orang tau, sure aku kena buat betul2 kan hehehehe....

Sekali lagi jutaan terima kasih pada suamiku yang tersayang....dia faham dan paling penting dia boleh terima aku seadanya pada masa kurus dan gemuk...comel dan comotttt. Thanx abang yer.

No comments: