Thursday, October 30, 2008

Anakku Yasmin Hananie

Pagi ini aku bangun tak berapa nak awal...malam pun tidur tak berapa lena sbb Min anak keduaku yg kadang2 dipanggil Adik, demam tiba2.Malam semalam Min ada muntah sbb batuk, aku ingat batuk biasa jer...sakit normal utk budak2 seusia dia. Min lahir pada 20/5/2004...sejak lahir hingga dah 4 thn lebih ni, dia normal aje. Jarang sekali Min sakit, tak mcm Kika kakaknya yg cukup payah nak menjaga masa baby dulu. Min keletah manja budaknya, kadangkala perangai manja berlebihan dia tu selalu merimaskan aku...mungkin juga dia anak bongsu (setakat ni lah...)dan kak Kika selalu beralah...tu yg Min mengada2 sikit tu.

Lepas subuh, aku tergesa2 iron baju...memang aku ni pesen iron baju pagi2, tak suka nak iron mlm sbb nanti badan rasa rimas dan panas, tak selesa nak tidur.So, PAGI adalah masa paling busy utk aku, jgn lah budak2 buat hal, pasti aku mudah naik angin, almaklumlah nak kejar masa....tapi, pagi ni...adik meragam, ya aku faham dia demam dan batuk2....so, aku just pujuk dia jgn nangis dan papa akan uruskan adik nanti di bilik mandi. Sambil aku iron baju tu, sambil tu jugak keluar masuk bilik tidurku nak pujuk dia....bila dia tak mau faham, aku pun mula aje naik suara...."Min, sabarlah sikit, mama ada keje ni...." Min ok sikit bila papa dia selesai uruskan dia, pagi ni Min cuma berus gigi dan basahkan badan sikit jer, kami tak hantar dia ke tadika, just send her to her nanny house.

M.zul & Kika dah lama turun ke bawah, tapi Min masih terbaring lemah atas katil, dia setia tunggu aku bersiap2...Bila nak turun tangga, naluri keibuan aku menyapa jiwa tiba2...kesian Min, aku pun dukung dia bawa turun ke bawah. Mcm terasa lagi betapa eratnya pelukan anak manja ku itu....

dan baru 2 jam yang lalu papa dia call dr clinic, Doktor kata Min mungkin ada potensi kena athsma...aduhhhh, cukup dulu Kika pernah beberapa kali masuk wad sbb symptom2 sakit yg sama...hingga yg paling teruk kena pneumonia.So, Min dpt nebulizor treatment sbb nak bagi boleh bernafas dgn selesa...oh sayang mama, rasa menyesal pulak pagi tadi ada termarah dia bila dia tak habis2 merengek minta perhatian...kalaulah mama tau.....

So, Min sekarang under supervision dr kami, kalau keadaan berlarutan, mungkin kena jumpa paed. Apa pun, cepatlah sembuh anak ku...kalau ada sayap, sekarang juga mama datang dan peluk anak mama erat-erat.Sabar sayang ya,....

No comments: