Tuesday, October 28, 2008

Picnic at Port Dickson

Yahoooo.....akhirnya mission jadi tak jadi aku berjaya jugak dilaksanakan dgn jayanya. Sibuk jiran sebelah aku berdeepavali, sibuk jugaklah aku anak beranak bersiap2 ke PD. Dah lama tak bawak anak2 berdua bersantai...baru ni lah dapat bergumbira bersama. Yang bestnya, plan nak pergi kononnya awal pagi...tapi, lepas subuh boleh tidur jap....pastu barulah kelam kabut nak masak & bersiap2. Cik abang yg tersayang pulak pagi itulah jugak nak cuci kereta...mcm tak der masa lain pulak yek....mmmmm....

aku start kul 8.00 dah menari2 kat dapur. Menu picnic aku sempoi jer, mee goreng, nasi lemak, nasi himpit , kari ayam, popia goreng, cheese sandwich, buah2an siap dgn garam belacan, twisties & 2-3 jenis keropok yg sewaktu dgnnya, air sarsi, jus oren tropicana dan sky juice.

Urusan mempacking & bersiap2 selesai hampir kul 11.00. Aku dah penat giler masa ni...anak2 pulak dah penat berlari & bermain dlm rumah...tak jugak gi lagi....akhirnya bertolak jugak ikut highway dr Alor Gajah...kalau ikut jalan lama takut sampai lambat. Sampai PD dah dekat kul 1.00...
tinjau dulu area mana nak lepak sbb org ramai sgt...almaklumlah cuti deepavali...ramai jugaklah meenachi kumari yg turut sama mewarnai pantai Telok Kemang hari tu. Sebelum apa2...gi solat zuhur dulu...tak boleh solat jamak sbb tak cukup KM nak jadi musafir....so, lepas mandi manda nanti kena lagi solat asar sblm balik rumah...tak apa lah...janji boleh happy2....

Tak banyak gambar yg boleh ditangkap hari tu...sbbnya aku pun nak mandi, so tak der org nak jadi photographer sbb kamera kena simpan semula dlm kereta...leceh betul! aku landing sebelah satu family yg betul2 buat aku hangin satu badan...boleh dibiarkan anak kecik dia tabur2 pasir kat atas tikar aku...eeeee kecik jer aku tengok budak tu....apa nak buat, pergi time org ramai, terpaksalah bersesak2 nak cari port & nak mandi...

pantai PD dah tak secantik dan sebersih dulu.....air kat pantai dah keruh dan banyak benda2 yg terampai....m.zul geli sungguh nak mandi, tapi disebabkan anak2....kita org jejak jugak kaki ke air dan pejam mata aje lah kat air tu...bayangkan yg indah jer. Min & Kika pulak asyik nak main pasir, biarlah dia org main sekali sekala...kata picnic.

Pukul 5.40 barulah bersiap nak balik, mandi semula kat toilet cina....mak aiii sempoi sgt tempat mandinya....mahal pulak tu...tak berbaloi baya singgit...anak aku geli sungguh nak masuk sbb banyak pasir kat lantai....nyonya tu kutip duit aje, tapi tak der sapa yg bersihkan tandas & bath room....menyampah betul.

Solat Asar pukul 6 lebih, pastu bertolak ikut jalan lama.....lepas 10 minit kereta gerak...aku pun lena beradu...sedar2 dah sampai kat rumah no.8.....arrgggggh letihnya....sory arr pada kawan m.zul yg jemput makan open house mlm tu...anak2 dan aku sendiri terlalu letih......apa pun oklah utk release tension!

No comments: