Wednesday, October 22, 2008

Lebaran 2008




Rasanya dah agak lambat nak buat coretan tentang raya....tapi since aku baru jer membuka blog ni...terpaksalah rewind semula nostalgia 1 Syawal yg lepas. Raya tahun ni hampir sama mcm thn2 sebelum ni...rutin yg selalunya dilakukan ialah menghabiskan duit utk baju raya (lebih pada anak2 jer sebenarnya), kelengkapan rumah serba sikit (tema coklat pulak kali ni),juadah raya, kuih raya, dan yang teramat penting duit raya...tang duit raya ni yg hehehehehe, iyalah kalau citer fasal duit ni, manalah pernah cukupnya!


Apa pun, aku bersyukur sbb raya kali ini aku masih lagi dapat memohon ampun maaf dari ayah bonda tercinta serta kedua mertuaku yang amat aku hormati. Walaupun keempat2 insan yg aku sanjung ini semakin uzur dimamah usia...tapi, kedatangan Syawal tetap memberi seribu makna pada mereka....bak kata ayah ku, "masih Allah pinjamkan lagi umur utk berjumpa Ramadan & Syawal kali ini...."thn2 yg akan datang kita tak tau lagi...entah sempat entah tidak...entah siapa yg pergi dulu....apa yang aku rasa ralat sangat thn ni ialah tak dapat balik banyak kali masa Ramadan ke Muar apatah lagi ke Pahang...kesibukan waktu membataskan anakmu ini...Maafkan kami....


Raya pertama giliran beraya di Muar thn ni. Cuma, raya di Muar thn ni tak sama spt sebelumnya....Hanya aku dan Kak Bai saja yang ada di rumah mak menyiapkan juadah raya malam tu...Angah masih di JB dan hanya sampai pada waktu zohor raya pertama, Acik pulak awal2 lagi dah ke Kuala Berang beraya dgn family Acik Shukri buat kali pertamanya...almaklumlah pengantin baru....tentulah nak diperkenalkan dgn saudara mara belah Terengganu pulak...Kak Ena dan Etam tolong jugak sikit2...tapi, masing2 ada tanggungjawab di rumah masing2....Apa pun semuanya selamat & sejahtera....yang penting Mak & Ayah....aku tak tau bagaimana agaknya kalau ditakdirkan beraya tanpa insan keramat ini nanti...... Tahun ni sebenarnya tema warna baju raya aku anak beranak ialah peach+orange...tapi, sayangnya baju raya aku tak siap...geram betul dgn budak tailor tu....last minute tak siap pulak, boleh dia tersengih2 aje....so, aku beraya lah dgn baju sponsor yg Acik bagi masa kenduri dia dulu...bengang arr...nak beli pun saiz istimewa aku ni bukan senang nak cari....so, pasrah aje lah. nanti aku paste kan gambar raya kat sini...

No comments: