Tuesday, August 25, 2009

5 Ramadhan

Hari ni dah masuk hari ke5....Anak-anak pun dah faham suasana Ramadhan...bila sampai rumah sediakan makanan iftar...pastu tunggu kat meja makan...Kika dah tak tertahan2 menunggu waktu Maghrib masuk...dia dahagakan air sokmo....makan nasi pun boleh tahan....memang sampai ke besor lah nampaknya nanti anak dara aku nak buka puasa dgn nasi....

Semalam aku just beli lauk kat kafe office jer utk sahur....badan rasa penat nak masak. Lagipun semalam buka kat luar...kat Restotan Adil Tomyam yang tak berapa jengkal jer dgn rumah aku. Alhamdulillah sedap rezeki Allah...kami pesan siakap 3 rasa, tomyam, sup cendawan, telur dadar, udang petai pedas dan fresh orange. Ni kira pakej menu, layan jer lah....

Sekejap sangat masa beredar sampai tak sedar dah hari ke5...aku ni dah terbiasa suka dengar muzik ....so, masa Ramadhan ni pasang ajer lah nasyid2 kontemporari....dalam banyak2 tu tersuka pulak kat lagu Buta Mata nyanyian Saff-one...kira menginsafkan lah. Tu fasal aku letak lagu ni kat blog utk share sama lirik & melody yg begitu nice pada pendengaran aku...

Petang ni tapau lagi kat kafe rasanya....mungkin aku just nak masak sayur jer.....tak der stok makanan dlam fridge...hujung minggu baru makan besar kat rumah...

Selamat berbuka puasa....

No comments: