Tuesday, September 1, 2009

Juadah Iftar Rumah No.8 vol.1

Akhirnya, setelah menunggu lebih kurang seminggu...dapat jugak aku memegang periuk belanga senduk kuali kat rumah no.8 ni...Hari Sabtu tak masak, ada hal sikit...terpaksa import pasar Ramadhan punya lauk....Aku start masak hari Ahad. Kebetulan masa Ahad tu Kak Ena & anak-anaknya datang ke rumah sbb nak shopping baju raya....so, lepas dah penat lepak balik shopping, aku tak berlengah lagi terus mulakan operasi dgn bantuan Mizul & Kak Ena. Mula pukul 5.30, siap cukup2 seminit dua nak bukak posa.....punyalah lama Kak wawa beroperasi...aku just masak siakap goreng bersos siam, kari kambing, ayam masak kicap dan sayur chinese salad (aku tak tau nama sayur ni...just bantai2 bagi nama sendiri) . Mizul beli tempoyak pucuk ubi yg menjadi favorite org Melaka sbg aksesori tambahan (ikut ayat Yong).
Beli manisan agar-agar pandan....pastu ayor oren & barli lemon.

Sayur Chinese Salad




Ayam masak kicap utk bukak selera anak-anak




menu utama, siakap goreng bersos siam


kari kambing pojaan hati abg Mizul













No comments: