Wednesday, August 19, 2009

Salam Ramadhan Al Mubarak 1430H



Sedar tak sedar kita akan melangkah ke bulan Ramadhan...bulan yang mulia dari 1,000 bulan...Sama-samalah kita mohon agar diberi kesempatan oleh Allah bertemu Ramadhan kali ini setelah kita dapat menghirup udara Rejab dan Shaaban yang kian berlalu...


Entah kenapa beberapa hari menjelang Ramadhan hati aku berdebar-debar, menanti akirnya Shaaban seakan tidak sabar....dengan harapan agar kali ini aku dapat menikmati kemanisan Ramadhan lebih dari tahun-tahun sebelumnya yang banyak aku lepaskan dengan sia-sia saja kerana kealpaan dan kelemahanku sebagai seorang insan yang kurang sempurna...


Sejenak aku bersyukur dengan segala kurniaanNya, aku masih punya ibu dan ayah, suami, anak-anak, adik beradik serta sahabat taulan yang ku kasihi, masih punya pekerjaan, masih punya kediaman, masih ada itu dan ini ...tapi, semua itu bukan kekal...semuanya pinjaman Allah....Justeru bersyukur dengan kesempatan yang masih diberi...


pada pembaca blog yang aku hormati...salam Ramadhan dariku sekeluarga ...moga kalian juga bakal dikurniakan nur & rahmah ketika mengharungi Ramadhan Al-Mubarak...Sama-sama kita merebut peluang yang terbentang luas ini, Insyaallah...


Harapanku agar Allah memberi kekuatan, kesabaran, ketabahan, ketahanan dan keimanan kepada kita semua...Amin. Buat puteriku Kika, semoga anakanda dapat berpuasa menahan lapar & dahaga...tiada apa-apa yang dapat mama & papa janjikan....hanya inilah didikan & asuhan untuk anakanda mempersiapkan diri menjadi muslimah yang diredhaiNya...


Sampai jumpa lagi......

No comments: