Sunday, March 11, 2012

Ujian Kesakitan dan Diet Aku Yang masuk Lautttt...

Tiba-tiba jer virus 'M' melanda diri...nak tulis dlm blog ni pun terasa tak der mood jer.

2 minggu lepas Adelle sakit....demam panas dan kena sawan sekali...betul2 kami satu family cemas dan panik. Alhamdulillah slps 5 hari berkampung laman kat hospital, si kecik ni pun sembuh. Lepas ni time dia demam aku dah tak bole tidur lena lagi....big lesson lah bab tarik semua ni...memang anak2 sblm ni tak pernah kena. Fuhhhh...fobia and trauma kalau diingat2kan kejadian tu.

Masa kat hospital aku rasa letih giler...nak teruskan diet pun tak bole sbb lapar jer time tu. Mlm2 baru dapat rehat sbb abg Mizul dah dtg tolong jaga Adelle...setelah sekian lama tak makan heavy2 time dinner...masa kat hospital tu lah plk dia belikan aku Char Kue Teow paling meletopsss dlm Melaka ni...tiap2 mlm aku ngidam pastu, makan pulak time kul 11 mlm..bole gitu?..hehehehehe...mana gi diet ko kak wawa ooooiiiii....dimahapkan lah masa tu sbb tenaga mak banyak guna uruskan Adelle yang tak henti2 naik angin dan nangis sokmo.

Kuar hospital...aku dah jadi tak reti nak diet...bole hari tu kat opis tekak aku meragam nak makan eskrim...belilah sebatang...mmmm...vanilla choc mmg heaven....rasa nak bedal 2-3 btg jer lepas tu..nasib baik ku tahan Jebat..kalau tak mmg mak terus-terusan derhaka. Naik timbang...alamak, haram tak berganjak apa2...sib baik tak naik....kekal berat cuma rasa rugi sebab tak capai target even turun 1kg dr minggu2 sebelumnya.

So, ari ni...aku juzz makan 3 bji kuih masa bekfes...air suam segelas..nak qada' semula hutang diet yang dah terjun masuk laut....seksanya nak mula all over again.

No comments: