Tuesday, March 20, 2012

badanku rasa tak sihat

Lepas Adelle kuar wad...2 minggu pastu dia demam semula. Aduhaiii kecut perutt aku memikirkan kalau dia kena fit lagi... maka mama & papa bersengkang mata siang dan malam (tapi sempat tidur gak..huhuhu..but asyik terjaga banyak kali lah) nak jaga dia. 4 hari demam panas pastu baru kebah sikit....kena mouth ulcer pulak...dah dia tak bole makan. Kesian dia...baru jer nak cerdik sebut perkataan2 baru...dah demam. Alhamdulillah walaupun hari tu cecah 38.5 Celcius...dia masih okay...merengek dan naik angin dah tentu pe'el si Adelle bila sakit..layan jer lah..asal dia tak kena sawan lagi. Fuhhh..risau betul!

Sejak kuar wad...aku pulak yang tak baper sihat...asyik letih jer..layu...monyok...tapi bab selera jgn cakap..bukan main dahsyat lagi....sekali tu minggu lepas aku order Char Kue Teow (ini aje yg laing aku suka & ngidam)...mmg sedap....makan sampai licin sepinggan..lupa soal calorie ke..mende ke..janji tekak nyamannn babe...rasa badan mcm lemah jer, nak kata *&&^^%$% tak mungkin sbb mak dah tutup kedai...tidak..tidak...hehehehe.

so....even tak diet strict sgt, berat masih okay dan turun 1 kg lagi....sonoknya lah...pagi ni konon nak try detox diet...siap2 bawak tembikai satu tupperware..makan punya makan...perut makin lapar..gi cafe, beli karipap 3 biji...betul2 derhaka ni, sorry detox diet....aku mmg tak bole gi dgn mu....but next time bole cuba lagi...huhuhu.

No comments: