Sunday, March 25, 2012

citer diet aku...pelik tapi benar ni

entah kenapa semangat aku nak berdiet kian menurun....semua gara2 tekak aku dah jemu dan tak lalu nak telan benda2 yg aku selalu makan. Ditambah lagi dengan badan yg letih lesu....so, aku amek keputusan melupakan jap soal diet. Anak2 tak sihat silih berganti..lepas Adelle, Kika pulak....Min pun dah start batuk2....aduhaiiii dugaan.

Bila aku dah mula banyak makan ...dan suka2 jer nak minum air laici lah...air bandung lah (juzz tumpang2 air yg dia org order lah) dan ada banyak kali dah suap sesudu dua nagi goreng..pastu melantak ayam KFC dua tiga ketul....hati aku dah cuak! Aiyooohh..apa sudah jadi dgn berat ko wawa oiii....

So, today aku gi klinik kat opis ni...memberanikan diri naik atas scale tu.....huwaaaaa..takut mak nak tengok tau...sekali tu aku tergezutttt...turun 900 gram dari 5 hari lepas...waaaa ini sudah kira mabelesss....dulu2 aku diet bagai nak giler, 2 minggu pun nak turun 1 kg seksa... ni tak pasal2 turun beratus gram.....huhuhuhu. Lepas balik klinik, aku terus gi cafe....makan beehoon goreng sepinggan..mmg lapar sgt pagi tadi juzz mkn popia jer. Tengok tu..pantang nampak turun...terus jer ngapppp...hehehehe. kasi can lah okeh! sepinggan beehoon goreng bermakna aku dah amek 500 calorie...

tapi kan...aku tak sure yg turun tu berat otot ke...lemak ke...apa ke....sbb aku rasa dagu ni mcm berlapis2 jer sejak dua menjak ni...pastu perut pun buncit semacam...muka pun mcm bulat terlebih jer..mcm mana bole turun pulak?..scale ni nak kata bengong ...tak bengong sbb mmg tepat pastu digital scale, scale manual kat rumah aku yg tipu sikit..biasa lebih ringan 2 kg dr scale klinik ni....huhuhuhu. apa pun janji hati senang kan...

yang aku pasan lah...dalam tempoh 5 hari ni aku makan banyak buah-buahan. Malas nak fikir fasal gula dlm buah tu...aku fikir positif jer nak vitamin dan serat. Seriously aku makan tembikai, oren, epal merah, papaya, pear....sehari 2 biji kot. Kalau atkins diet..sepotong buah pun tak bole..since aku dah tak baper ngam dgn atkins...aku go for calorie diet..makan apa saja tapi dgn kadar terkawal....so, i guess it really works!

aku dah catat angka baru ni dlm diary..harap2 minggu depan ada penurunan lagi dan lagi...dan yg paling best..bole jer makan apa saja...chaiiyokkk chaiyokkk.

No comments: