Tuesday, March 13, 2012

Buah Hati Kami...Adelle Adelia






entah tak tau naper tiba2 rasa nak menulis fasal budak kecik yg sorang ni..nak upload gambar latest bluetooth aku lak buat hal...nantilah aku edit dgn gambor Adelle pakai kebaya kat rumah kenduri...

Adelle memang tak sama dengan kakak2 dr segi prestasi dia..lain anak lain pencapaian lah kan. Kalau kakak2 berdua dulu tu cepat sgt bercakap...terutama Kika. Adelle ni dah hampir dua tahun pun sikit sgt vocab nye...'mama' 'papa' 'naehhh = nak something' 'tek' = cantik "titit'= maksudnya terlampau lah u....faham2 jer lah 'chi': cupi, nama manja kawan dia yg duk sekali kat rumah pengasuh. Lain2 belum lagi....kadang tu papa ke kakak ke..semua dia panggil mama...tapi dia pandai sebut mmmuuuaahhh bila kiss...."mah, mah, mah" kata dia.

Sejak baik sakit...selera makan si Adelle menjadi2..mmg dia mcm under weight jer..baru 9.1 kg..org tgk badan dia igt baru setahun 3 bln ke..4 bln..kecik kiut miut..macam tak caya anak aku..maknyer size giant gitu. Caya tak dia bole makan sebiji roti gardenia perasa jagung ke coklat ke..vanilla ke..yg rege 70 sen tu. kalau makan nasi...dah bole sampai 7-8 suap..tapi suap dia mana sama dgn suapan masuk mulut aku ni...mau meletopss perut Adelle gitu!

Dia mmg jadi kesayangan kami semua...terutama papa dia..mmg nampak sgt sayangkan anak bongsu dia ni. Badan dia penat pun sanggup dia buat apa yg patut demi Adelle. Buat susu, mandi, cuci, tidurkan, bagi makan..apa2 jer semua papa rela buat...ehhh bukanlah makna mama tak buat...sama2 bantu lah kan. Anak kecik masa umo macam ni...aku rasa mcm satu peluang...sayang nak lepaskan momen2 indah jaga dia sbb lps ni mmg tgk dia org membesar jer...aku dah mmg tak mungkin beranak kecik lagi..huhuhuhu.

kalau dgn kakak2 pulak..Adelle manja dgn Kika...Min tu memang dia tak ngam sbb Min suka jeles dgn dia..mana nak beralah sgt...almaklum 5 thn jadi anak bongsu. Mau tak tercabar tgk skrg focus aku dgn papa dia lebih pada Adelle jer....hehehhee..sory yer Adik Min cayang.

Rupa Adelle ada sikit2 iras aku kata orang lah....sonok aku!! cuma pada mata aku rupa dia dgn kika masa kecik mmg hampir sebijik lah....saling tak tumpah ..ya lah dah adik badek kan..Min sorang jer copy 100% muka papa...tu yg dia hangin tu..impian dia nak org ckp dia rupa mama..hehehehe...sama jer lah sayang oiii...dah anak mama papa kan.

Cuma Adelle ni jenis angin sikit..salah sikit tak boleh..meragam, mengamuk jer....semua barang dia campak..now dia tgh giler main berus gigi...mmg tak bole berenggang dgn berus gigi kecik tu..tinggal semua mainan lain...ke cita2 adik nak jadi dentist nanti eh?...

No comments: