Thursday, April 29, 2010

Persediaan Menyambut Orang Baru

Baju/peralatan baby- Beres. Ikut nafsu satu supermarket aku borong...nasiblah tak cukup fulus, kalau tak....eh, baby playpen jer lum beli....entah yek nak beli ke tak?...baby cot yg Kak Bai bagi dulu dah pupus....masa Yasmin aku letak atas katil aku jer.

Ubat-ubatan - Hari ni member opis hantar Set Bersalin HPA yang aku pesan...ala beli yg murah2 jer...lagi pun aku ni jenis yg tak gagah telan ubat. Tinggal nak beli gamat dan pati ikan haruan jer...ikan haruan?...yuckssss...kalau tak kerana bersalin, memang aku tak suka sungguh!

Ubat tambahan- segala mak nenek pilis, param dan losyen urut pati halia dah aku ready stock kan...batu tungku kena cari, kat mana agaknya Abg Mizul campak masa pindah rumah dulu.

Duit urut- Insyaallah.

Duit Sepital - alamakkkk, ini yg parah kena standby 2.5-3K (Nasib baik company hubby sponsor 2K lagi...kalau tak mana nak korek beb, Caesarean kat Melaka dlm 4.5-5K, lum campur duit paed dll.) Kos dah meningkat sekarang ni. Pilihan aku Sepital Pantai mcm 2 anak terdahulu. Hari tu gi Mahkota Medical Centre...jumpa satu doktor Melayu...okay gak, tapi my history & record ada di Pantai...lagi pun dekat dgn rumah...senang Abg Mizul ulang alik.

Persediaan Utk Raya- hehehe, kalau panjang umur murah rezeki moga2 dapatlah aku beraya dgn ahli keluarga baru. So far, aku dah beli 3 helai baju aku...2 lum tempah, satu order online jer. Mak punya baju dah beli, mak mertua pun dah beres, tinggal anak2, Abg Mizul dan ayah jer...ahhh tu tak per size dia org senang cari...tak tempah pun tak per. Aku ni yg susah sikit...

Persediaan mental & fizikal- risaunya menghitung hari nak ke labor room...risau, seriau, takut...semua ada. Seksanya masa minggu pertama lepas melahirkan...benda biasa yg aku kena hadapi nanti.

Nota* laki aku paling heran bila tgk aku belek2 baju & barang2 baby...dah lipat, tengok semula...tak reti jemu ke?

No comments: