Monday, November 23, 2009

Sesuatu Berlaku...

Aku rasa 2 pengalaman lepas tak sama dengan kali ini. Kalau dulu, aku tak pernah terganggu dgn morning sickness....cuma mengantuk dan letih tahap maksimum jer....kali ni, tekak sokmo loya pastu sensitif sangat dgn bau...sampaikan ambi pur air freshener kat kereta tu boleh buat kepala aku pusing satu macam...

Zaman tidur lambat pun dah berakhir, sekarang ni pukul 10.00 jer aku dah rasa mata macam kena gam.....jap2 lagi dah terlelap. Bangun pagi, aduhaiiii sakitnya badan....kadang tu 3-4 minit aku baring jer terkebil2....pastu baru boleh bangun dengan malasnya ke bilik air. Kena Monday Blues macam hari ni, lagi arrr aku malas dan lemau....

Minggu lepas sesuatu yg berbeza berlaku pada aku...kalau sebelum ni aku dengar dan baca masalah org, kali ni aku mengalami sendiri...doktor kata aku mengalami "threatened miscarriage/abortion" mmmmm....bunyi mmg biasa tapi tidak begitu normal pada ibu-ibu di early stage mcm aku ni...so, aku dapat MC Jumaat lepas, doktor suruh aku dilayan mcm seorang puteri...hua...hua...hua...aku tak boleh masak, buat keje rumah, tak boleh tension, tak boleh marah2...yg boleh rehat dan rehat...

so, bermula Jumaat hari tu, cik abang sorang pun berkorban menguruskan rumahtangga siang dan malam...kesian pulak aku tengok dia served makan, cuci baju, kemas itu ini...layan bebudak yg tak reti diam, picit aku lagi...dan mcm2 keje lagi....bila dia terlelap, aku rasa macam bersalah sangat....tapi, pada waktu normal aku nak sangat dia bantu aku macam2 kat rumah, tulah kan manusia ni...apa pun, thanx my dear...

Sebenarnya aku rimas tak boleh buat itu & ini...tapi, ini sementara aje...aku harap semuanya selamat. Now, aku makan je lah ubat2 yg berjenis2 tu utk mengelakkan perkara yg tak diingini berlaku...almaklum umur dah meningkat, so...bila lagi kalau bukan sekarang....doakan aku yek friends....hari ni kerja, masalah aku tu tetap 'on' and 'off'.....

1 comment:

Azman Hj. Ayup said...

Lapar plak perut bila masuk blog ni huhuhu