Tuesday, April 28, 2009

Kisah Min...

Gambo terbaru Yasmin Hananie Hamizul

mmmm...lamanya tak cerita bab anak-anak...alhamdulillah, kesihatan dia org dah semakin okay after a very bad fever and flu episodes....hampir 2 minggu rumah aku jadi klinik desa!


ni, nak cerita fasal Yasmin. Dia dah pandai membaca...Alhamdulillah syukur...kadang tu tergelak jugak bila dia dah mula membaca poster and signboard kat tepi jln...semalam kat kedai makan aku rasa nak tergelak giler bila tiba2 Min gelak sorang2....time tu aku baru siap cuci tangan; kika & ayahnya kat kaunter...so, we left min alone...she was standing infront of the poster...bila aku datang dekat dia, aku tanya lah" adik, kenapa ketawa sorang2 ni...dia terus tunjuk arah poster tu..."mama, kopi janggut!...kopi janggut!" what's so funny dear?.... dia rasa lawak sangat nama kopi yg sememangnya pelik tu!....aku pun baru tau kewujudan sejenis kopi berbrandkan "kopi janggut:...setau aku yg teruk sikit, 'kopi janda"vs "kopi jantan"


Itulah Min, dia baru rasa dunia lebih ceria bila dia dah mula kenal huruf and able to read the text. Seronok jugak tengok sekarang ni dia dah mula membelek buku cerita kakaknya dan beri perhatian pada movie subtitle. Sebenarnya aku memang tak mengajar dia membaca pun di rumah, berbanding Kika dulu aku over concerned! Kiranya tercapailah cabaran utk dia yg mama dia nak dia boleh membaca sepenuhnya sebelum ulangtahun dia yg ke 5 tahun pd 20 Mei akan datang ni, Insyaallah.

so, welcome to the real world Min....seronok kan bila dah tak buta huruf ni!....hehehehe

No comments: