Wednesday, March 25, 2009

Sendiri...


Jiwa aku teramat sedih sejak akhir-akhir ini.


Entahlah …terasa seperti apa yang aku buat tak pernah memberi kebaikan kepada orang lain. Sememangnya nasib aku selalu sangat diuji dengan bermacam-macam dugaan. Aku redha…ya…sedikit pun aku tak menyesali suratan takdir.
Mungkin apa yang aku alami kini adalah berpunca dari kealpaan, kelemahan dan kekurangan diriku sendiri . Aku terlalu jauh dari kesempurnaan….

Kalau boleh aku ingin pergi jauh…jauh sejauh jauhnya….pergi dari semua orang. Aku ingin sendiri, menyendiri mencari hakikat diri dan mendekatkan diri padaNya. Aku percaya ramai nanti insan-insan yang akan menemui kebahagiaan mutlak sekiranya hidup mereka tidak diganggu dengan kehadiran aku…maafkanlah segala salah silapku selama ini.

Aku tidak minta pujian, sanjungan atau sebarang budi balasan…cukuplah sekadar sebuah pengertian!

No comments: